Call of Duty: World at War – pocity z betaverze
Vloženo dne 30. října 2008 v Hry, Preview | Komentáře: 2 »
Slíbený článek s dojmy z otevřené betaverze očekávaného titulu Call of Duty: World at War je zde. Jak se nové CoD hraje? Jedná se konečně o „nový“ titul, nebo už autoři jen vaří z vody?
Tento tah vývojářské společnosti Activision považuji za perfektní kousek. Vždyť uvolnit zdarma ke stažení multiplayerovou betaverzi jednoho z nejočekávanějších titulů, to se skutečně moc často nevidí. Všem zájemcům o hraní předem doporučuji stáhnout všechno možné grafické nastavení na minimum, vím, že to pak vypadá jak vytažené bůhvíodkud, nicméně to má dva důvody – jednak je zde skutečně znát rozdíl mezi 20 a 30 snímky za sekundu, druhak se před vámi nepřátelé hůře schovají – vy zkrátka neuvidíte ten huňatý travnatý porost, v němž se ostřelovač ukrývá.
Na výběr je ze čtyř ne až tak odlišných armád – Japonsko, USA, Německo, Sovětský svaz. Proč ne tak odlišných? Přijde mi zkrátka kapku divné, že si i člen armády vycházejícího slunce může s sebou do výbavy vzít bez problému i Thompson. Nu dobrá, je to v zájmu hratelnosti, proč ne. O zbraních ale budu hovořit později.
Upozorním, že jsem nikdy žádné Call of Duty v multiplayeru nehrál, opravdu tedy netuším, zdali mnou s velkou slávou popisované prvky nejsou jen dalším objevením Ameriky. Autoři do hry více hráčů přidali i zkušenostní systém – za plnění úkolů, zabíjení nepřátel, ba i za „jednoduché“ přežívání dostáváte podrobnu zkušeností, jejichž prostřednictvím jste pak dále povyšováni. Díky povýšením odemykáte nové zbraně, třídy, ale i možnost vytvořit si třídu vlastní (vysvětlím blíže), a to nejdůležitější – získáte chlapácký pocit. :-)
Zmínil jsem tvorbu vlastních tříd. Ze začátku jsou k dispozici pokud mě paměť nešálí tři třídy (puškař, kulometčík a ten-borec-s-Thompsonem). Další odemykáte postupem na hodnostním žebříčku, nebudu záměrně vyprávět jaké, nechci vám zkazit překvapení (i když žádné dechberoucí a jinde neviděné classy opravdu nečekejte). Pakliže vám ale žádná nevyhovuje, jednoduše si stvoříte vlastní. Vyberete primární zbraň, tzv. attachment (optika, tlumič, větší zásobník atp.), sekundární gewehr (typicky pistole), dále tři speciální vlastnosti (perky) ze tří druhů a nakonec perk pro ovládání vozidel a stacionárních kulometů. Já si takto kupříkladu vytvořil klasického střelce vybaveného Springfieldem, Coltem a vlastnostmi zesilující průraznost střel, sílu střel a jelikož jsem chtěl být opravdu profík, nasadil jsem si ještě na záda raketomet. Další zbraně, attachmenty a vlastnosti dostanete jak jinak než povýšením.
S povýšením souvisí i jakási varianta na Xboxové a Steamové achievementy zde prozíravě nazvané challenges (výzvy). Nejedná se o absolutně nic převratného, zabití z lehu a pokrčení opravdu nejsou žádnou lahůdkou, nastřílet X headshotů se zbraní Y také ne. Ve výzvách autoři skutečně mohli projevit alespoň trochu vynalézavosti. Taktéž jsem nepochopil odemknutí i těch nejzákladnějších (již zmiňované zabití z lehu atp.) až po dosažení páté úrovně. Proč nemůžu plnit tyto „osobní úkoly“ již od začátku? Jakkoliv jsem rád za přítomnost alespoň nějakých achievementů, určitě by je v Activisionu měli ještě trošku poladit dříve, než hru vylisují na DVD.
Zpracování se pohybuje na rozhraní mezi „chce se mi nadávat“ a „budu ignorovat.“ Zvuky jsou dosti nedoladěné, zatím nelze ani nastavit rozložení reproduktorů (a tak jako majitel 7.1 sestavy musím hrát s nastavením pro stereo speakers), to je ale naštěstí jen neduh bety. Což se bohužel nedá říci o grafice. Nepřijde mi nijak úžasná, oproti Call of Duty: Modern Warfare bych dokonce řekl, že je ošklivější a náročnější. Možná jsem už dlouho předchozí díl nehrál, nicméně si pamatuji, že vypadal rozhodně líp a neměl tendence se taaaak… straaašněěě… plaziiit… Myslíte-li to ale s on-line hraním vážně, beztak nebudete hrát se vším na maximum, jelikož však nehraji profi, trochu jsem se udiveně pozastavoval.
Ať se na CoD: WaW dívám jak chci, stále se nemohu zbavit dojmu, že se jedná o normální střílečku, jichž jsou všude tuny, zabalenou do zvučného jména. Kladu si otázku, zdali bych takto pozitivně, jako v předchozích odstavcích, hovořil, kdyby se hra nehonosila titulem Call of Duty, ale kupříkladu Pepa Vzal Flintu A Šel Do Války. Těžko říct. Každopádně by byl hřích si alespoň chvilku nezastřílet, zejména když nemusíte platit ani korunu. Koneckonců… je to Call of Duty, ne…?
2 komentáře
škoda slov – na COD 4 to nemá
Nemuzu posoudit, CoD4 jsem po netu nehral.